Berpindah ke hostel



Helo kawan-kawan. Apa khabar kamu semua? Harap-harap sihatlah hendaknya di samping orang yang tersayang. Hari ini hari pertama saya membuat entri di… hostelllll. Ya, saya telah pun berpindah ke hostel dari rumah sewa yang saya banyak rungutkan itu...hahaha… Tetapi, tiba-tiba rindulah pula hendak stay balik di luar.

Saya berpindah ke hostel pada 30 Jun 2014 bersamaan dengan hari isnin. Hari isnin tu ada kuliah dan itu bermakna saya terpaksa skip kelas Cik Diana atas sebab inilah. Saya mendapat bilik yang sangat strategik. Berdekatan dengan tandas, mesin basuh dan tangga. Tetapi, yang tidak bestnya tu, bilik ini terletak di tingkat 4. Tinggi benar. Penat betul mahu mendaki. Namun, saya tetap bersyukur.

Saya meminta bantuan kawan baik saya, Noel untuk membantu  saya mengangkut barang-barang dari rumah sewa ke hostel. Sangat-sangat bersyukur. Thanks Noel! Budi baik anda tidak akan pernah saya lupakan. Kemudian, sesampai sahaja di hostel, Noel terpaksa jalan kerana dia perlu pergi ke kuliah. Hah, terpaksalah saya seorang diri mengangkat barang ke tingkat 4. Bayangkan saya tetap mampu mengangkat barang-barang tu. Bertambah kuruslah saya nanti. Teman sebilik saya semuanya budak baik, sopan-santun dan memahami. Setakat inilah. Tidak seperti apa yang saya fikirkan sebelum ini.

Selepas itu, saya pun mengemaskan barang-barang bla,bla,bla sehinggalah kemas, cantik dan berseri. Lets see the transformation before and after.


Sebelum. Abaikan warna tilam itu


Meja belajar


Lokar


Pandangan keseluruhan


Selepas. Am I like the colour? Yes, I did

Selesa sangat tinggal di hostel ini kerana kemudahan semuanya lengkap, tidak membazir duit untuk membayar sewa segala, makanan yang dijual di kafe murah dan sedap-sedap belaka, persekitaran belajar yang bagus dan sebagainya.

Oleh itu, semester ini saya harus berusaha lebih untuk mencapai target kerana semuanya sudah tersedia dengan lengkap. I have to take an advantages for these opportunities.


Terima kasih kerana membaca

0 comments