Pembakar roti bertuah

Hai semua!

Minggu depan kami bercadang nak beli pembakar roti dan pengisar untuk melengkapkan peralatan di dapur. Kalau ada benda-benda ni barulah boleh dikatakan dapur yang sebenar. Ya tak? Lagipun, ianya akan memudahkan kami untuk membuat kerja di dapur nanti.

Nak dijadikan cerita, semalam Denny pergi annual dinner sekolahnya di Hotel Dorsett. Hotel paling grand di Labuan ni. Untunglah dapat makan yang sedap-sedap. Saya?  Hanya makan nasi berlaukkan kicap. Sedihnya kehidupan ni. Okey, ini tipu.

Sekitar jam 11 malam barulah dia balik. Saya tengok dari jauh bukan main senyumannya. Bersinar-sinar bak mentari subuh. Hairan. Takkan dia baru saja menang loteri RM2.6 bilion? Namun, saya hanya biarkan persoalan itu terperam dalam minda saya. Kemudian, dia mendekati saya dan berkata;

Denny: Guess what?                                                                                 
Me      : What?
Denny: Saya menang cabutan bertuah. Hadiahnya ialah benda yang kita bercadang nak beli minggu depan
Me      : Really?
Denny: Tekalah apa yang saya menang

Berlakulah adegan teka meneka di situ. Banyak saya teka namun semua salah. Lastly, saya teka….

Me     : Adakah ia adalah pembakar roti?

Ting…ting…ting… *kedengaran bunyi loceng WWE*

Denny: Ya, tepat sekali!
Me     : Really??? *hampir pengsan terlalu excited*

Wahhhh, syukur kepada Tuhan. Thank you Lord. Terima kasih Tuhan sebab sentiasa ada bersama dengan kami susah dan senang. Dapatlah save duit untuk emergency. Gembira bukan kepalang. Lepas ni nak beli bread banyak-banyak, jem kacang banyak-banyak supaya dapat makan banyak-banyak. Yihiii!

Inilah dia pembakar roti tu. Jenama Philips yo! Trusted brand


Terima kasih kerana membaca

0 comments