Kisah benar : Pengalaman melihat UFO

Sekarang jam sudah menunjukkan pukul 12.30 malam. Suasana sunyi sepi dan saya sedang mematikan suis lampu untuk mendapatkan feel seram. Okey, saya mengalah *sambil menghidupkan suis kembali kerana takut*. Sebenarnya, saya ingin bercerita tentang pengalaman yang saya kira menakutkan namun pada masa yang sama berharga. Pengalaman tersebut ialah menyaksikan penampakan UFO. Tentu kamu semua tidak percaya kan.

Kisah ini sudah lama saya pendamkan. Hanya orang terdekat dan tersayang saja yang pernah saya ceritakan. Syukurlah mereka percaya. Kalau tidak kesian saya seorang dituduh menipu. Kalau saya menipu pun, bukannya saya mendapat anugerah Oscar dalam kategori Penipu Terbaik. Betul kan?. Okey, lets start the story.

Kejadian masa tu berlaku pada waktu subuh kira-kira jam 3 pagi. Ketika itu saya masih lagi kecil berumur lebih kurang 11 tahun. Sebenarnya, malam tu kami iaitu bapa, emak dan saya melawat bapa saudara sebelah bapa saya di Kota Kinabalu. Lokasinya saya lupa sudah. Yalah, time tu masih kecil lagi. Belum pakar mengingati selok-belok jalan. Adalah juga mini aramaiti sebentar di rumah uncle saya tu bagi menyambut kedatangan kami. Namun, jam 3 pagi kami terpaksa berangkat kerana kami perlu ke SAFMA iaitu tempat pemunggahan ikan  di Kota Kinabalu. Uncle dan keluarganya hanya mengiringi kami sehingga di halaman rumah bagi mengucapkan selamat jalan.

Tiba-tiba, muncul beberapa bebola lampu dalam satu bulatan yang amat terang di atas langit betul-betul di atas kepala kami. Kami sangat terkejut dan terpegun. Cahaya tersebut amat terang sekali. Ia mengambil masa selama kira-kira dua minit kemudian hilang begitu saja. Tentu kamu akan kata ianya cuma lampu. Tidak. Saya tegaskan sekali lagi, itu bukan lampu. Ianya sangat pelik. Bulu tengkuk time tu memang meremang habis. Sangat! Rugi betul tidak dapat tangkap gambar entiti tersebut kerana waktu tu, handfon masih lagi Nokia 3310. Masing-masing terkedu. Selepas bertanya sesama sendiri apakah objek tersebut tanpa sebarang jawapan yang pasti, kami pun jalan.

Bulatan lampu itu kelihatan seperti ini

Setibanya di SAFMA, bapa dan emak menguruskan urusan mereka dengan pemunggah ikan. Saya pula menunggu mereka di luar kereta melihat keadaan sekeliling. Tiba-tiba, mata saya terarah ke atas langit. Sekali lagi saya melihat objek tersebut merentasi ruang udara SAFMA. Kali ini lampunya cuma tiga dan dengan jelasnya saya dapat melihat bentuk objek itu. Ianya seperti UFO yang selalu kita lihat di media massa. Bayangkan perasaan saya ketika itu!      


Bentuk objek tersebut kelihatan seperti ini

Saya kira kami adalah orang yang bertuah kerana dapat melihat benda tersebut. Saya tidak tipu kerana ini berdasarkan apa yang saya lihat di depan mata. Perlu diingatkan yang saya tidak berilusi dan sangat waras ketika itu. Apapun, ianya satu pengalaman yang sangat berharga dan menakutkan.


Beginikah rupa alien?

Terima kasih kerana membaca

0 comments