Luahan blogger baru



Hai, selamat tengahari semua. Saya baru sahaja menyiapkan assignment yang sangat panjang berjela-jela. Tulis dengan tangan okey. Not bertaip. Fuhhh… lenguh jari-jemari saya sekarang. Pen pun terpaksa beli baru tadi. Tidak cukup dakwat. Nampak tak betapa panjangnya assignment tu?

Baiklah. Saya sebenarnya ingin meluahkan perasaan saya sekejap. Bolehkah? Eh, kenapa saya nak minta kebenaran lagi. My blog, my sukalah...hehehe… Saya ni seperti yang kamu sedia maklum ialah seorang blogger yang baru berjinak-jinak dalam dunia blogging ini. Baru 3 bulan lebih usia blog saya ni. Masih baby lagi. Ertinya, blog saya ni cutelah kan? Perasan... Viewers pun tersangatlah sedikit namun saya tetap bersyukur. Thank you sangat-sangat kepada kamu semua yang sudi singgah di sini.

http://vandergood.blogspot.com/

Saya masih teringat lagi ketika pertama kali membuat entri. Sangat berapi-api perasaan saya time tu. Sehinggalah sekarang semangat tu terus membara. Saya ingin benar menjadi seperti blogger Fatin Liyana ataupun Hanis Zalikha. Melihat kejayaan mereka dalam dunia blogging ni memberikan saya inpirasi untuk menjadi blogger berjaya.

Satu sahaja persoalan saya. Ada tak orang baca blog saya ni? Hah, itu sebenarnya yang selalu bermain di minda. Ini kerana sehari kadang-kadang cuma 5 orang viewers. Paling sedikit saya pernah dapat ialah 1 viewer. Waduhh, syukurlah nak *sambil senyum paksa*. Maybe entri-entri yang saya buat ni kurang menarik ataupun tidak menepati cita rasa pembaca ataupun tidak mesra enjin carian…atau…atau…atau…argkhh… Tapi, apabila saya review balik entri-entri saya tu, best pula. Kadang-kadang saya gelak seorang diri....hehe... Puji blog sendiri nampak.

Harapnya blog saya ni akan sukses dengan followers yang banyak, pembaca yang banyak dan….income yang banyak. Okey, bahagian income itu perlu dikaburkan. Nanti orang ingat saya berblog  cuma untuk duit. Tapi, memang betul pun. Salah satu tujuan kita berblog ialah untuk mendapatkan pendapatan sampingan. Siapa yang kata tidak suka duit tu mari saya jentik dulu kening tu.

Terima kasih kerana membaca

0 comments