Blog terbaik

Hai semua!

Saya baru saja selesai customize blog ini. Kelihatan sangat segar, cantik dan sedap dipandang. Terasa bersemangat pula nak berblogging selepas ni. Asalnya, memang dari awal tahun lagi saya nak custom blog. Tapi, tak kesampaian kerana banyak perkara yang perlu dibuat sehinggakan masa untuk menjenguk blog pun terhad. Lihat sajalah berapa kerat post saja yang telah saya update dari awal tahun sehinggalah sekarang. Terkejut jugalah tadi bila tengok ranking Alexa yang jatuh mendadak. Tidak mengapa *sambil mengurut dagu*. Lepas ni saya akan pastikan ranking Alexa akan naik. Set strategi sekarang juga. Semangat tu penting. Betul tak?

Best blog

Tahun ni saya target nak naikkan rangking Alexa ke Top 100,000. Kalau sudah sampai target, saya akan usaha sehabis baik untuk ke Top 10,000 dan seterusnya. Nampak macam mustahil kan. Mesti ada yang tersengih bila baca sasaran saya ni. Tapi, ingat ya kalian semua. Tiada yang mustahil di dunia ini. Sedangkan dahulu memang mustahil untuk manusia menjejakkan kaki ke bulan. Lihatlah sekarang, sampai ada stesen angkasa lepas lagi. Lagipun, setiap kejayaan yang besar bermula dari sebuah angan-angan.

Sebenarnya, saya masih lagi confused bagaimana cara nak menarik pembaca yang ramai untuk datang ke blog saya ni. Mungkinkah gaya penulisan saya yang kurang menarik ataupun isi kandungan entri yang kurang padat ataupun tajuk yang tawar ataupun jarang update blog. I don’t know. But, so far bila saya menilai sendiri setiap entri yang telah saya buat, semuanya menarik untuk dibaca. *agak bias ya di situ…haha…*

Saya juga ada blogwalking membaca blog-blog yang berkongsi tentang cara untuk berjaya dalam dunia blogging ni. Memang mudah untuk baca tetapi susah untuk diaplikasikan. Ada yang kata buat tajuk yang mengancam walaupun isi tak berapa nak umphhh. Ada juga yang kata sila ikut bengkel/kelas itu ini. Ada juga yang kata – tulis dari hati. Okey, yang ini saya setuju. Jika kita tulis dari hati memang entri yang dikarang seronok untuk dibaca. Tapi, ada tapinya. Susah kita nak dapat feel ikhlas time menulis lebih-lebih lagi waktu subuh macam sekarang ni. *I feel asleep right now…uwaaa*

Saya berharap  sangat agar blog yang hampir mencapai umur setahun ini berjaya sebaris dengan Top Blog Malaysia. Nak target untuk menjadi blog terbaik seantero Malaysia. Cewahhh. Apapun, saya tetap akan stick with my niche iaitu writing and sharing about my personal life walaupun kita bukan retis.

Baiklah. Saya nak tidur.

Selamat subuh semua.

Terima kasih kerana membaca

0 comments