Tempat Makan yang Best dan Enak di Labuan: Makanan India (Indian Cuisine)

Hai semua!

Apa khabar? Semoga sihat. Kalau tidak sihat tu, cepat-cepatlah pergi klinik jumpa doktor. Ingat, kesihatan tu penting!

Entri kali ni saya mahu share satu tempat makan yang best. Kalau orang dusun bilang, poingkaaa *sambil letak emoji thumbs up*. Speciality tempat ini kalau bagi saya lah kan ialah makanan India. Seriously, first time saya makan di sini terus saya jatuh cinta dengan keenakan makanan India yang terdapat di sini especially nasi biryani dan karinya. Tempat yang saya maksudkan ini ialah THE LIVING ROOM yang terletak di Grand Dorsett Labuan.

Saya sebenarnya bukanlah peminat makanan India. Mungkin sebab jarang makan kali ar ataupun lidah ni memang susah untuk mentafsir keenakan Indian Cuisine. Ataupun mungkin sebab talampau makan tuhau sama bosou…haha… Namun, tempat ini telah merubah segalanya. Dari tidak suka pigi teramat suka. Cewah!

Baru-baru ini, kami ada buat farewell lunch untuk salah seorang kawan kami di tempat ini. Sob sob *menangis kesedihan*. Dalam kesedihan, adalah juga kegembiraan sebab dapat lunch makanan India yang digemari. Saya order; Mutton Masala, Vegetables Biryani dan minuman pula ialah Banana Lassi macam yang di bawah ni;



Di sebelah kiri ialah Mutton Masala iaitu marinated daging kambing lepas tu kena slow cook bersama dengan selected Indian spices. Saya pujilah siapa yang masak ni sebab tiada langsung bau kambing. Sadap lagi tu. Sangat ulalaaaa. Bravo chef! Manakala, di sebelah kanan pula ialah Vegetables Biryani. Ini memang sah sah biryani masak campur sayur

Then, ini pula ialah Banana Lassi sebagai penyegar tekak yang mendambakan kelazatan cecair manis. Lassi tu kira macam blend yogurt. Selalunya kena campur sama buah-buahan. Macam yang ini kena combine sama pishanggg

Dalam pada masa yang sama, saya mahu kasi tunjuk juga makanan yang kawan-kawan saya order supaya kamu kecur air liur lepas tu menitis di laptop atau skrin handphone kamu. Oh ya, di sini ada hidangan Western, Chinese dan Nusantara juga hokey?


Pan Fried Salmon Steak. Next time saya mahu order ini. Sudahlah besar, sadap lagi. Eh, macam lain pula bunyi dia ni. Aummm

Kepak Ayam Goreng Kunyit. Ini mesti rasa dia macam ayam kan?

Batter Fried Prawn. Sadap udang dia. Fresh!

Okey cukup dengan makanan, jom kita tengok pula ambience or environment what ever you called it di bawah ni;






Hausss *sambil urut leher*


Suasana di sini sangat cosy dan ada class lah I should say. Macam kalau kau makan di sini kan, terus kau rasa macam orang kaya…haha… Di sini ngam untuk romantic dinner, business lunch, lepak-lepak kasi habis duit, minum-minum fefeling orang kaya *gitchewww* etc. Oh, lepas tu di sini ada bilik karaoke ya tuan-tuan dan puan puan. Boleh juga order makanan then makan dalam bilik karaoke tu. Nah, makan sambil nyanyi. Ada kah yang lagi heaven dari tu?

Kesimpulannya, ini tempat sangat siok untuk makan. Bukan saja presentation dia bersih, tapi suasana dia sangat nyaman. Staff di sini pun friendly dan kemas. Harap di dapur pun bersih juga *finger cross*.

Satu saja saya mahu pesan, harga makanan di sini agak kaw-kaw. Kalau makan sebulan sekali okeylah. Kalau hari-hari biasa bisa membunuh bank akaun mu. By the way, ini bukan review berbayar tapi kalau ada yang mahu bayar, saya on saja ni.

Kalau sesiapa yang first time datang Labuan, The Living Room terletak di bawah ini. Kalau sesat jangan salahkan saya. Salahkan pak cik Google;


Terima kasih kerana membaca!

0 comments