Secret Recipe sedap

Hai semua!

Sekarang barulah ada masa terluang kerana cuti penggal pertama sudah bermula untuk semester ini. So, jom update blog 10 entri sehari.


Baklah, siapa di sini pernah makan di Secret Recipe? Sila angkat tangan. Okey, satu…dua…tiga…err, angkat tangan tinggi sikit yang dekat sana tu ya…okey empat…lima…bla, bla, bla…merepek pula...haha…

Makanan di Secret Recipe semuanya sedap-sedap belaka. Dulunya saya sangkakan di Secret Recipe cuma ada kek sahaja. Yalah, sebab asal pergi sana, mesti kami makan kek. Enak-enak pula keknya tu. Kek Durian merupakan antara kek kegemaran saya. Memang sangat sedap sehinggakan nak lagi order 5 keping kek yang sama.

Pada minggu yang lepas, baru saya tahu yang di Secret Recipe ni ada menu lain yang enak setanding dengan kek-kek yang terdapat di sana. Ingatkan biasa-biasa saja rasanya. Rupanya, sangat sedap. Tapi, harganya pun sedap juga.

Saya makan dengan Denny. Yalah, nak celebrate something special. So, tempat pun kena yang agak selesa sedikit kan. Sebab selalu sangat makan di kedai makan biasa *which is I very like*. Sekali-sekala kena juga makan di tempat yang jauh dari kebiasaan. Supaya tak jemu. Bukan begitu?

Kami makan di Secret Recipe, Suria Sabah. Tempatnya agak strategik. Dekorasi dalamnya agak cantik. Selesa dan nyaman. Masuk saja kami di dalam, kami disapa oleh para pekerjanya. ‘Selamat datang’ kata mereka.

Bagusnya. Kami sebagai pelanggan rasa dihargai dan dihormati. Lepas tu, kami duduk dan take order. Pantas service di sini. Saya memesan Vietnamese Beef Noodles Soup manakala Denny memesan Noodle in Tom Yum Kung. Bagi minuman pula, saya order Cappuccino sementara Denny order Oreo Shake. Beberapa minit kemudian, makanan kami pun sampai.

Saya sambil tersenyum kelaparan

Denny

Cappuccino

Oreo Shake

Vietnamese Beef Noodles Soup ni sedap rasanya. Tapi, bagi saya, ia langsung tak pedas. Cilinya pun kurang pedas. Hidangan ni rasanya sesuai untuk mereka yang tak makan pedas. Yang bestnya, banyak daging dan bebola diletakkkan. Sedap pula tu. Rasanya fresh.Tengok dari description katanya daging beef tu didatangkan khas dari Vietnam. Patut pun sedap semacam.

Vietnamese Beef Noodles Soup

Tapi, kalau mereka yang nak memedaskan lidah dan nak mencipta lava di perut, bolehlah cuba Noodle in Tom Yum Kung. Memang pedas kaw kaw. Tapi, I tell you ar, Tom Yam di sini antara yang paling sedap pernah saya rasa. Memang mengecurkan lidah. Pedas tapi penuh bererti. Puas hati Denny makan. Jealous I. Nak saja saya tukar hidangan dengan dia time tu juga…hahaha...

Noodle in Tom Yum Kung

Siap saja makan, kami order pencuci mulut iaitu tidak lain tidak bukan Durian Cheese Cake. My favourite all time. Tapi, kek ni seasonal tau. Time ada stok durian saja baru kek ni ada. Nasib kami baik. Rasa kek ni susah saya nak gambarkan. SEDAP okey. SEDAP. Durian Cheese Cake ini boleh saya describe ibarat ais krim penuh dengan rasa keju serta durian yang memukau perasaan ditambah lagi dengan kerangupan biskut dibawahnya membuatkan hati ini berdebar menelan setiap inci kek yang masuk dalam mulut.

Durian Cheese Cake


Perfect!

Kepada anda-anda yang plan nak makan dekat luar dengan family, kawan-kawan atau orang tersayang, bolehlah datang ke Secret Recipe. Memang enak-enak belaka. Servis pun puas hati. Tapi, harga makanan tu yang agak mahal sedikit. Jadi, sediakan duit banyak-banyak untuk mengelakkan jadi pencuci pinggan di dapur restoran Secret Recipe tu.

Terima kasih kerana membaca

0 comments