Pengalaman pertama membeli barang di Lazada

Hai semua!

Saya excited ni nak cerita tentang pengalaman pertama beli barang di portal beli belah terbesar iaitu Lazada. Sebenarnya, saya tak suka beli secara online sebab takut barang yang kita beli tu tak serupa dengan apa yang kita lihat online. Lebih-lebih lagi pakaian. Takut tak muat. Susah payah lagi nak return barang. Tapi, entah kenapa hari tu saya boleh pula tergoda bila masuk laman web Lazada ni. Mungkin kerana macam-macam benda yang dijual dalam tu.
                                                                                                        
Lazada ni memang hebat dari segi grafik gambar. Boleh buat orang terpukau nak beli. Macam saya ni yang memang tak pernah beli barang online pun boleh terjebak sama. Lagipun, kebanyakan harga barang-barang di sana agak berpatutan. Lebih-lebih lagi bila ada diskaun sampai 80%! Fuhhh…jerat percintaan betul Lazada ni.

Okey, barang yang saya beli pertama kali secara online di Lazada ialah Universal 3 In 1 Clip On Fish Eye Mobile Camera Lens - Full Silver Set. Sebenarnya, saya tak ada niat pun nak beli benda ni. Saja nak tengok-tengok. Tapi, bila lihat harga lens ni. Saya jadi teruja. Kenapa? Sebab ada diskaun sebanyak 82%. Harga asal ialah RM 99.00. Lepas diskaun jadilah RM18.00. Itu yang buat saya rambang mata tu. Lagipun tengok cara Lazada promote barang mereka memang terbaiklah. Keep up the good work!

So, lepas membuat pembayaran, saya diberitahu yang barang akan sampai 5 hari kemudian. Hmmm, lamanya nak sampai *getus hati kecilku*. Tunggu punya tunggu. Eh? Dua hari kemudian lens yang saya order tu sudah sampai. Wow, cepatnya delivery. Walaupun barang kecil saja, tapi mereka tetap berusaha nak hantar secepat yang mungkin. I as a customer felt a full blast of satisfaction. Thank you Lazada!

Universal 3 In 1 Clip On Fish Eye Mobile Camera Lens - Full Silver Set


Tak apa kalau packaging koyak. Asal barang dalam keadaan yang baik

Inilah lens yang saya order tu. Kualiti barang? Agak okey . Saya bagi rate 3 dari 5 bintang. Tapi, saya sedar yang kita tidak boleh expect sesuatu yang tinggi ke atas barang yang murah. Betul tak? Overall, saya sangat berpuas hati membeli barang di Lazada. Lepas ni, kalau ada rezeki nak lagi order…hihi…

Eh, Lazada. Kalau nampak entri ni sila bagi feedback ya?...hew…hew…

Terima kasih kerana membaca

0 comments